PROPOZYCJE POMOCY DLA NAUCZYCIELI I RODZICÓW
  • porady i konsultacje,
  • doradztwo szkolne i zawodowe,
  • prelekcje, szkolenia warsztatowe, grupy wsparcia, treningi umiejętności wychowawczych:

  • 1. „Szkoła dla rodziców i wychowawców” jest inspirowany gordonowską metodą wychowania bez porażek oraz książką A.Faber i E.Mazlish – „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”. Jest on skierowany do rodziców, nauczycieli, wychowawców. Zakłada rozwijanie umiejętności budowania głębokich relacji z dzieckiem opartych na szacunku i dialogu poprzez:

    • stawianie granic,
    • radzenie sobie z trudnymi uczuciami,
    • ponoszenie konsekwencji,
    • zachęcanie do współpracy i samodzielności,
    • rozwiązywanie konfliktów,
    • uwalnianie dziecka od grania ról,
    • wzmacnianie poczucia wartości dziecka poprzez stosowanie pochwały opisowej.
     
    2. „Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym?” to cykl zajęć warsztatowych dla nauczycieli, których celem jest pogłębianie wiedzy na temat nadpobudliwości psychoruchowej (przyczyny, objawy, mechanizmy psychologiczne, diagnoza, leczenie) oraz doskonalenie umiejętności pracy z dzieckiem nadpobudliwym.

    3. „Szkoła dla dobrych rodziców” to cykl zajęć edukacyjno – wspierających adresowany do rodziców i opiekunów dzieci nadpobudliwych. Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy mają okazję zapoznać się z aktualnym stanem wiedzy na temat nadpobudliwości psychoruchowej oraz rozwinąć umiejętność stosowania właściwych, specyficznych metod wychowawczych.

    4. „Jak pomóc dziecku w skutecznym uczeniu się?” to propozycja skierowana do rodziców, którzy pragną właściwie wspomóc swoje dziecko w procesie uczenia się i odrabiania lekcji. Na zajęciach podnoszone są między innymi następujące kwestie:

    • środowisko zewnętrzne sprzyjające pracy mózgu,
    • organizowanie procesu uczenia się w sposób zgodny z prawami funkcjonowania pamięci oraz indywidualnymi predyspozycjami dziecka,
    • dominujące kanały sensoryczne i dominacja w zakresie półkul mózgowych oraz ich wpływ na uczenie się,
    • tworzenie efektywnych notatek w oparciu o Mapy Myśli,
    • motywacja do uczenia się – jej uwarunkowania i sposoby wzmacniania.

    5. „Jak nauczać skuteczniej?” to cykl warsztatów edukacyjnych adresowanych do nauczycieli wszystkich typów szkół. Na zajęciach omawiane są zagadnienia dotyczące planowania procesu dydaktycznego i organizowanie jednostek lekcyjnych w sposób zgodny z najnowszymi ustaleniami dotyczącymi funkcjonowania pamięci i efektywnego uczenia się.

    6. „Jak kreatywnie wspierać rozwój małego dziecka” - spotkania z rodzicami.

    7. „Instruktaż w zakresie masażu Shantala dla rodziców małych dzieci”.

    8. „VIT - wideotrening komunikacji.”

    To metoda pomocy bazująca na komunikacji, której siła leży w modelu dobrego, skutecznego, zorientowanego na osobę porozumiewania się. Punktem wyjścia tej metody jest to, że rodzice i dzieci chcą mieć dobry kontakt ze sobą. Nawet wtedy, gdy więź jest przez dłuższy czas zaburzona, pragnienie to pozostaje:

    Trening obejmuje cały system, czyli rodzinę, zaś podejmowane działania ukierunkowane są na rozwiązania, na przyszłość. Ponadto metoda odwołuje się do idei empowerment, czyli zasobów rodziny i poszczególnych jej członków. Ważne jest również podejście krótkoterminowe (8-10 nagrań).

    Metoda ta skierowana jest do rodzin z:

    • dziećmi i młodzieżą trudnymi wychowawczo,
    • dziećmi i młodzieżą nadpobudliwymi,
    • „krzykaczami", płaczącymi niemowlętami,
    • dziećmi z zaburzeniami kontaktu, dziećmi ze spektrum autyzmu,
    • dziećmi z zaburzeniami jedzenia i snu,
    • rodzinami zastępczymi i adopcyjnymi.
     
Informacje o polityce prywatności zgodnej z RODO